Friday, November 26, 2010

kertas Dato' dah nak dekat...

Aku baru habis edit blog, sekarang aku nak menulis tentang kertas YXGA 6107 Pengurusan Sumber Manusia Dalam Organisasi Pendidikan. Kalau diikutkan aritu masa perbincangan kami berempat, siapa lagi kalau tak Kak Izan, Kak Aida dan Kak Ros, kami telah menyenaraikan skop-skop yang akan keluar dalam peperiksaaan kertas Dato' tu antaranya :-
SKOP SOALAN 6107
1.GSMOP   
·        Individu 
·        Kumpulan 
·        Sistem

2. Birokrasi
·        pembahagian tugas,
·        pembentukan jabatan 
·        rantaian arahan
·        formalisasi

3. Fungsionali pengetua (KASN)
·        Kelola
·        Agih
·        Selaras
·        Nilai

dihuraikan dalam 3  aspek
·        Kognitif (pengetahuan)
·        Afektif (nilai)
·        psikomotor

4. Guru tak kompeten (GTK)
5. Etos 
6. Konflik 
7. Penilaian kendiri (kecondongan orentasi
Aku harap dalam masa dua hari ni aku dapat kuasai topik ni. Harap-harap keluar dalam exam, kalau tak keluar aku yang keluar dari  bilik  peperiksaan ni. he...he..he..

2 comments:

  1. Uikssss... dasat btol ni.. baru buat blog dah post info utk exam senin ni! dasat tuuuu. apapun mudah2an kita sumer berjaya. tqvm suji. luv u & tabik springlah! toyoyoyonggggggg!!! hehehe :D

    ReplyDelete
  2. Terima kasihhhhh (intonasi alleycat tau)

    ReplyDelete